saLAhkahku ?

Ceritanya bgini...


Aku mgeliat spuas puasnya. Nsib baik x sape nmpk cara aku mgeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.


Tiba2 aku teringat kish smlm. Airmata terus blinang. Terasa amat sayu & sedih. Slah ke klu aku nak pkai tdung? Nape bpk x benarkn? Wat pgetahuan korg, bpk aku ni jnis org yg sbuk gile. Businessman yg stiasa sbuk. Mak aku dah meninggal dunia. Sdih sgt


Aku bgun capai tuala, msuk bilek mandi.
pas mandi, aku belek2 tubuhku pd cermin. Alangkah cantik klu aku btudung. Aku nekad! Aku kan protes habis2 klu bpa aku x nak juga bgi pakai tudung. Aku sanggup lari dr umah. Demi kbaikn yg aku pilih. Lantak la dgn family aku yg lain. Semuanya x nak pkai tudung! Tp aku nak!!!!


Aku turun ke bwh. Tiba2 tdgr bunyi kerta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap & nmpk bapa aku blik. Aikkkk, apahal bpk blik awal ni???Dlm masa yg sama, aku rasa inilah masa yg tbaik utk desak bapa aku benarkn aku pkai tudung. Now or never!


Bila bapa aku buka jea pintu, aku bslm dgnnya & tanpa lengahkn masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!" Bpk aku terus jegil sebsr- bsrnya. Mcm ada api keluar! Pangggg... Bpk aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku d celah set sofa.


"Aduhh....sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rsa malu klu cheq pakai tudung. Slh ke klu cheq nak tutup aurat cheq? Klu adik dan abg x nak...."
Pangggg....! Bpk labuh pelempang ke muka aku 1x lgi sblum aku abis bckp.


"Hang jgn nak bgi aku malu naaa! Hang jgn nak wat pasai! Hang nak pakai tudung wat apa??? Dah 100x aku habaq, LELAKI X PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI X PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bla time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jd ZAZA shja! Memang la dlm umah ni semuanya x bertudung sbb adik hang tu llaki! Abg hang pun llaki juga!".


Aku yg tsepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dh la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun x dpt jugak.


SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUU!!!! OOO tidakkkkkkkkk
Suke?Like,Okay :)

No comments:

Post a Comment

Leave me some awesome comment :)